Rejestracja i logowanie
- Czy trzeba posiadać konto na portalu, aby złożyć zamówienie?
Nie. Zamówienie można złożyć na 2 sposoby – z rejestracją w serwisie lub bez rejestracji. Konto można utworzyć także podczas składania zamówienia. - Czy konto jest aktywne od razu po założeniu?
Tak. Zamówienie można składać od razu po rejestracji w serwisie cyfrowybialystok.pl. - Czy można zmienić hasło dostępu do konta?
Tak. Można to zrobić w Panelu klienta, w zakładce Zmień dane. - Nie pamiętam hasła. Co mogę zrobić?
Skorzystaj z opcji przypominania hasła. Podaj adres e-mail, którym logujesz się do konta i odbierz pocztę – otrzymasz mail z linkiem resetującym hasło.
Składanie zamówień
- W jaki sposób można sprawdzić status zamówienia?
Status zamówienia można sprawdzić w Panelu klienta. O zmianie etapu realizacji zamówienia będziesz też powiadamiany mailowo. - W jaki sposób liczony jest czas realizacji zamówienia?
Dla zamówień złożonych do godziny 12:00 pierwszym dniem realizacji jest dzień dzisiejszy (jeśli zamówienie zostało złożone w dzień roboczy). Jeśli zamówienie zostało złożone po godzinie 12:00 – termin realizacji liczony jest od następnego dnia roboczego. - Czy możliwe jest skrócenia terminu realizacji zamówienia?
Tak. Przy większości produktów istnieje możliwość wyboru opcji ekspresowej (przy wyborze tej opcji obowiązuje dodatkowa opłata). - Ile jest czasu na dokonanie przelewu zanim zamówienie przestanie być ważne?
W przypadku braku płatności w ciągu 14 dni anulujemy Twoje zamówienie. - Czy możliwa jest wysyłka zamówienia poza granice Polski?
Tak, ale należy ją skonsultować z naszymi handlowcami: sklep@cyfrowybialystok.pl - Czy można zamówić produkt, którego nie ma na portalu?
Tak. W tym celu należy skontaktować się z naszymi handlowcami: sklep@cyfrowybialystok.pl - Czy można zamówić wykonanie projektu?
Tak, dla większości produktów jest taka możliwość. Należy zaznaczyć opcję „Zamawiam” przy projekcie graficznym.
Produkty i usługi
- Czy można zamówić produkt nie wymieniony w ofercie standardowej na stronie portalu?
Tak, w tym celu należy się zgłosić do naszych handlowców: sklep@cyfrowybialystok.pl - Czy można zamówić wykonanie projektu?
Tak, przy większości produktów jest taka możliwość. Jednym z parametrów produktu jest „Projekt” – należy wybrać opcję „Zamawiam”. Przygotowanie projektu przez naszych grafików jest płatne. - Czy przed wydrukowaniem zlecenia możliwe jest wykonywane druku próbnego tzw. proofa?
Na tę chwilę nie udostępniamy takiej możliwości. - Czy możliwe jest użycie innych rodzajów uszlachetnienia niż te wskazane przy danym produkcie?
W niektórych przypadkach jest taka możliwość – o szczegóły należy pytań handlowców: sklep@cyfrowybialystok.pl
Płatności
- W jaki sposób można dokonać płatności za zamówione produkty?
Płatności można dokonać na kilka sposobów:
- płatność gotówką przy odbiorze (w przypadku odbioru osobistego w biurze lub dostawy na terenie Białegostoku)
- płatność kartą (w przypadku odbioru osobistego w biurze)
- płatność przelewem tradycyjnym
- płatność przez platformę PayU lub Sofort
Na życzenie możemy wystawić pro formę. Osoby zarejestrowane w serwisie mogą też pobrać fakturę pro-forma po zalogowaniu.
2. Do jakiej kwoty zlecenia realizowana jest forma płatności „za pobraniem”?
Nie udostępniamy takiej formy płatności.
Dostawa
W jaki sposób moje zamówienie dotrze do miejsca przeznaczenia?
Jest to zależne od wyboru rodzaju dostawy.
- Jeśli została wybrana przesyłka kurierska – kurier dostarczy zamówienie pod wskazany adres do dwóch dni roboczych od zakończenia realizacji zamówienia.
- Przy wyborze dostawy na terenie Białegostoku – zamówienie dostarczy jeden z naszych pracowników w dniu zakończenia realizacji zamówienia.
- Wybór odbioru osobistego oznacza, że zamówienie po zakończeniu realizacji czeka na obiór w naszej siedzibie – przy ulicy 42 Pulku Piechoty 78 w Białymstoku. O tym, że produkt jest gotowy do odbioru powiadomi Cię nasz e-mail.
Czy za wysyłkę materiałów trzeba dodatkowo zapłacić?
Tak, koszty dostawy znajdziecie Państwo w zakładce Rodzaje dostaw
Na jaki adres zostanie dokonana wysyłka?
Zamówienie zostanie wysłane pod adres wskazany w sektorze „Dane do przesyłki” podczas składania zamówienia.
Pliki do druku
Jak przygotować pliki do druku?
Instrukcję jak przygotować plik do druku znajdziecie Państwo w zakładce „Projekt” przy każdym produkcie.
Jakiej rozdzielczości powinny być zdjęcia użyte w projekcie?
Standardowo jest to 300dpi, ale należy zwrócić uwagę, by mapa bitowa była dobrej jakości.
W jakich formatach powinny być zapisane i przesłane pliki do druku?
- PDF (preferowany)
- EPS, CDR, TIFF, JPG (akceptowane) – przy przesłaniu pliku w tych rozszerzeniach doliczamy 3,50 zł do zlecenia
Reklamacje
W jaki sposób można złożyć reklamację?
1. Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie należy zgłosić kurierowi w momencie odbioru towarów. Prosimy o sporządzenie protokołu reklamacyjnego z udziałem kuriera firmy spedycyjnej dostarczającej przesyłkę oraz o niezwłoczne powiadomienie nas o tym fakcie.
2. Reklamacje dotyczące jakości druku należy składać drogą mailową na adres: sklep@cyfrowybialystok.pl, podając nazwę zamówienia, zastrzeżenia oraz dołączając do wiadomości skan (bądź zdjęcie) otrzymanych druków. Reklamację przyjmujemy wyłącznie wtedy, kiedy usługa nie została wykonana zgodnie z opisem lub gdy produkt posiada wady fabryczne. De ART nie ponosi odpowiedzialności za wady w druku wynikające z błędnego przygotowania pod względem treści. Podstawą reklamacji dotyczącej kolorów wydruku jest tylko i wyłącznie proof barwny zamówiony osobno.
3. Reklamację można złożyć do 14 dni od momentu dostawy. Po tym czasie reklamacja danej usługi nie będzie rozpatrywana. Reklamacje będą rozpatrywane w ciągu 2 dni roboczych licząc od momentu otrzymania reklamowanego towaru. Reklamacji podlega towar zwrócony w 100% usługodawcy. W przypadku uznania reklamacji, koszt zwrotu reklamowanego towaru ponosi reklamodawca. Do reklamacji należy dołączyć dowód zakupu oraz opis zgłoszenia.
Jak długo po otrzymaniu przesyłki można zgłosić reklamację i jaki jest okres oczekiwania na jej rozpatrzenie?
Reklamację można zgłosić do 14 dni od otrzymania przesyłki. Reklamację staramy się rozpatrzyć jak najszybciej – wciągu 2 dni roboczych od daty jej wpłynięcia. * Kolory wydrukowanego produktu są inne niż były na projekcie w komputerze, czy może to być podstawą reklamacji?
Kolorów po wydruku nie można porównywać do kolorów wyświetlanych w komputerze – zazwyczaj różnią się od siebie. Nie jest to podstawą reklamacji.
Co jest czym w poligrafii?
Co oznaczają parametry druku określane jako: 4 /4 , 4/1, 4/0?
Rodzaj zadruku:
- 4/4 lub 4+4 – zadruk dwustronny pełnokolorowy
- 4/1 lub 4+1 – zadruk dwustronny, strona 1: pełnokolorowa, strona 2: druk tylko kolorem czarnym
- 4/0 lub 4+0 – zadruk jednostronny, pełnokolorowy
Co oznaczają nazwy CMYK i RGB?
CMYK i RGB to dwa modele kolorów. Większość plików powinna być przygotowana w przestrzeni CMYK.
CMYK posiada cztery składowe:
Cyan (niebieski)
Magenta (purpura)
Yellow (żółty)
Black (czarny)
Inne kolory powstają przez mieszanie tych czterech kolorów.
RGB posiada trzy składowe:
Red (czerwony)
Green (zielony)
Blue (niebieski)
Po ich połączeniu uzyskuje się efekt barwny na monitorze.
Podczas zmiany RGB na CMYK może wystąpić kolorystyki, czyli mogą być widoczne różnice kolorystyczne.